نشست خبری دبیر همایش ملی بررسی اندیشه های فلسفی علامه جعفری(ره)

نشست خبری همایش ملی بررسی اندیشه های فلسفی علامه جعفری (ره) برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه هنر اسلامی تبریز، دبیر علمی همایش ملی بررسی اندیشه های فلسفی علامه جعفری گفت : این همایش با همکاری بیش از ۲۰ مرکز علمی و دانشگاهی کشور در ایام سالگرد رحلت علامه جعفری در آبان ماه سال جاری و با حضور شاگردان و علاقه مندان آن مرحوم در تبریز برگزار خواهد شد.
حجت الاسلام رحیم شاهدی ادامه داد : این همایش از دو بخش تشکیل یافته است که بخش نخست این همایش، در راستای بزرگداشت علامه جعفری است که ۱ آذرماه۹۶ در محل مصلای امام خمینی (ره) تبریز برگزار خواهد شد و بخش دوم با محور های معرفت شناسی، علم و دین، فلسفه هنر و فلسفه حقوق بشر در ۲ آذرماه ۹۶  همزمان با سالگرد رحلت ایشان در دانشگاه هنراسلامی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه مفاخر دینی و ملی باید در اولویت دانشگاه هنر اسلامی تبریز قرار گیرد، ادامه داد: در شهر ما، علیرغم وجود علامه ها، کمتر به مفاخر این افراد توجه می شود؛ لذا این همایش به منظور  پر کردن این خلأ و آشنایی نسل جوان برگزار خواهد شد و ریاست افتخاری این همایش بر عهده حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، نماینده محترم مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه تبریز و ریاست همایش بر عهده دکتر محمد علی کی نژاد رییس دانشگاه هنر اسلامی تبریز است.
وی همچنین از وصول بیش از هفتاد و شش مقاله و ده پایان نامه به دبیرخانه همایش خبر داد که همچنان ادامه دارد .

وی افزود: در این همایش به همت موسسه تدوین و نشر آثار علامه جعفری جعمی از آثار مرحوم علامه که به شکل مجموعه آثار برای اولین بار چاپ شده است رونمایی خواهد شد.
دبیر اجرایی این همایش نیز با اشاره به برنامه های جنبی به نمایشگاه کتاب در زمان همایش اشاره کرد و افزود : در طول مدت همایش نمایشگاهی از کتب استاد جعفری و سایر کتاب های حوزه فلسفه و علامه های استان  در محل دانشگاه هنر اسلامی تبریز برگزار خواهد شد.

  کریم میرزایی همچنین از ساخت تندیس و مجسمه استاد جعفری برای این همایش خبر داد و افزود : سفارش ساخت و تهیه تندیس علامه جعفری داده شده است و امیدواریم در زمان همایش امکان پرده برداری و نصب آن در محل دانشگاه هنر اسلامی تبریز فراهم شود .
یاد آور می شود همایش ملی بررسی اندیشه های فلسفی علامه جعفری (ره) و انتخاب پایاننامه ها و رساله های برتر در زمینه اندیشه های ایشان به همت دانشگاه هنر اسلامی تبریز و با همکاری مرکز مطالعات علم و دین دانشگاه صنعتی سهند در روزهای ۱ و ۲ آذرماه ۹۶ در تبریز برگزار خواهد شد.