معرفی و تقویم همایش ملی اهداف و راهبردهای پیشرفت از منظر قرآن و حدیث

همایش ملی اهداف و راهبردهای پیشرفت از منظر قرآن و حدیث همایش ملی اهداف و راهبردهای پیشرفت از منظر قرآن و حدیث

 

معرفی «همایش ملی اهداف و راهبردهای پیشرفت از منظر قرآن و حدیث» و تقویم همایش
گزیده ای از فرمایشات مقام معظم رهبری در نخستین نشست اندیشه های راهبردی:
کار متعلق به اشخاص و مقامات نیست، کار متعلق به بنده نیست، این کار همه است، همه ما در زمینه این کاری که دارد انجام می‌گیرد، مسئولیت داریم. هر کدام به قدر توانایی‌های خودمان، ظرفیت‌های خودمان، سعه و شعاع قدرتی که در اختیار ما هست، در این زمینه مسئولیم، که باید ا‌‌ن‌شاءالله دنبال کنیم.
ظرفیتهای کشور، ظرفیتهای زیادی است. تا آن حدی که بنده اطلاع پیدا میکنم، به نظرم ظرفیتهای بالفعل شده‌ی بسیار خوبی وجود دارد؛ هم در حوزه‌ی دانشگاهی، هم در حوزه‌ی علمیه‌ی قم و بعضی حوزه‌های دیگر. علاوه‌ی بر این، استعدادها و ظرفیتهائی وجود دارد که میشود اینها را با مطالبه بالفعل کرد؛ اینها را وسط میدان آورد. ما اگر امروز این کار را شروع نکنیم و دنبال نکنیم، مطمئناً عقب خواهیم ماند و ضرر خواهیم کرد؛ لذاست که بایستی حتماً این حرکت که اینجور طراحی شده، پیش برود.
معرفی همایش:
دبیرخانه حوزوی مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، در راستای منویات مقام معظم رهبری در خصوص الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، سالانه همایش علمی و پژوهشی در موضوعات مرتبط با الگو برگزار می‌نماید.
با توجه به اهمیت موضوع الگو، دبیرخانه حوزوی بر آن شد تا در سال ۱۳۹۴، دومین همایش ملی را با موضوع «اهداف و راهبردهای پیشرفت از منظر قرآن و حدیث»، مورد بحث و بررسی اندیشمندان حوزه و دانشگاه قرار دهد.

امید است اساتید و پژوهشگران محترم حوزه و دانشگاه، با مشارکت جدی و ارائه مقالات علمی در تولید دانش در زمینه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت سهیم گردند.

علاقه مندان می توانند محورهای همایش و موضوعات پیشنهادی را از اینجا مشاهده فرمایند.

 ثبت نام و ارسال مقاله
تقویم همایش:
مهلت ارسال مقالات: ۱۵ آبان ۱۳۹۴

زمان برگزاری: دی ۱۳۹۴
آدرس دبیرخانه همایش:
قم، بلوار سمیه، بین کوی ۳۸ و ۴۰، دبیرخانه حوزوی مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت
تلفن: ۳۷۸۳۷۴۲۰ (۰۲۵)
دورنگار: ۳۷۸۳۳۲۷۸ (۰۲۵)