علامه جعفری در همه ابعاد علمی متخصص بود

محمدعلی کی‌نژاد رئیس دانشگاه هنر اسلامی تبریز پیش از ظهر امروز در آغاز همایش بررسی اندیشه‌های فلسفی علامه جعفری در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز با اشاره به لزوم استمرار همایش بزرگداشت علما اظهار داشت: امید است با برپایی چنین همایش‌هایی، علامه‌هایی مانند جعفری از غربت درآمده و افق‌های نظریه برای پژوهشگران باز شود.

وی با اشاره به خاطره خود در سال ۱۳۴۶ با علامه جعفری اظهار کرد: در آن دوران فضای دانشگاه تبریز به گونه‌ای بود که رئیس دانشگاه تبریز دانشجویان با تفکرات مارکسیسم را اطراف خود جمع کرده بود و حتی حق داشتن نمازخانه هم نداشتیم.

رئیس دانشگاه هنر اسلامی تبریز افزود: در کل دانشگاه، تعداد دانشجویان مسلمان اندک بود ولی تصمیم گرفتیم در این فضای حاکم دانشگاه، علامه جعفری را برای سخنرانی دعوت کنیم و در آن سخنرانی فضایی مملو معنویت در افکار دانشجویان حاکم شده بود.

وی با اشاره به اینکه یکی از دانشجویان زمان اتمام سخنرانی علامه جعفری سخنرانی‌اش را سخیف دانست، بیان کرد: علامه در پاسخ به این جمله وی گفت که من دقیقاً این سخنرانی را در دانشگاه شیراز داشتم و به گونه‌ای بود که خود رئیس دانشگاه مجبور شد در سخنرانی شرکت کند و در پایان ادعا کرده بود که صحبت‌های شما را دانشجویان متوجه نمی‌شوند و بنده نیز جواب دادم دانشجویان متوجه شدند و من خود متوجه نشدم.

رئیس همایش بررسی اندیشه‌های علامه جعفری به خاطره‌ای دیگر در رابطه با موسیقی‌های مختلف اشاره کرد و گفت: اندیشه ایشان محدود به یک علم نبوده بلکه در همه ابعاد علمی متخصص بوده‌اند.

وی تاکید کرد: امید است فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با تبیین جامعیت افکار و نظریه‌های علامه جعفری حداقل سالی یکبار در دانشگاه‌های مختلف اجرایی شود.

کی‌نژاد بیان کرد: این همایش در محورهای مختلف برای بیان روشنگری‌های علامه جعفری در کشور برگزار می‌شود زیرا ایشان مصداق پیروزی افق‌های دانش بر جهل است.
خبرگزاری فارس