عظمت علمی علامه طباطبایی تحت الشعاع مباحث تفسیری و فلسفی واقع شده است

 نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در وبینار بزرگداشت علامه طباطبایی، گفت: عظمت علمی علامه در مباحث تفسیری و فلسفی موجب شده تا تبحر ایشان در سایر علوم تحت الشعاع واقع شود. علامه سالیان بسیاری از عمر خویش را صرف فقه و اصول کرد و در طول زندگی پربرکت خود همواره پاسخگوی پرسش‌های جوانان بود.

حجت الاسلام و السلمین سید محمدعلی آل هاشم، در وبینار بزرگداشت علامه طباطبایی(ره) که شامگاه روز چهارشنبه در دفتر امام جمعه تبریز برگزار شد، گفت: عظمت علمی علامه، دارای ابعاد مختلف شناخته شده و گاه ناشناخته، حتی در مجامع علمی است.

وی ادامه داد: رویکرد عقلانی و تفکر و تأمل در مسائل مختلف، از شاخصه‏ های بارز علامه و در سراسر زندگی ایشان نمودار بود و ایشان با همراه کردن عرفان نظری و عملی، طعم خوش حقایق عرفانی را چشیده بود و زی عادی ایشان، الگویی برای طالبان مسیر بود.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم افزود: عظمت علمی علامه در مباحث تفسیری و فلسفی موجب شده تا تبحر ایشان در سایر علوم تحت الشعاع واقع شود. علامه سالیان بسیاری از عمر خویش را صرف فقه و اصول کرد و  در طول زندگی پربرکت خود همواره پاسخگوی پرسش‌های جوانان  بود.

امام جمعه تبریز افزود: بینش علامه و شناخت مقتضیات زمان و مکان را می شود در آثار ایشان دید. یکی از نوآوری های مهم علامه طباطبایی در فلسفه، نظریه ادراکات اعتباریه است.

وی ادامه داد: این نظریه در بعد معرفت شناسی، می تواند بر بسیاری از مسائل در علوم مختلف تاثیری عمیق بگذارد و  این نظریه را از حیث تاثیرگذاری بر مسائل مختلف با نظریه حرکت جوهری ملاصدرا مقایسه می کنند.