دبیر علمی کنگره علامه جعفری: مفاخر آذربایجان و تبریز مغفول واقع شده اند

حجت الاسلام رحیم شاهدی، دبیر علمی کنگره بزرگداشت علامه جعفری امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به ارایه گزارشی از روند برگزاری همایش پرداخت و اظهار داشت: مفاخر آذربایجان و تبریز مغفول واقع شده اند که در این میان کم‌کاری بر عهده حوزه و دانشگاه بوده است.

وی با بیان این‌که بزرگداشت مقام علمی، عرفانی و فلسفی علامه جعفری یکی از دغدغه‌های مهم اندیشمندان کشور بوده است، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در دیدار عوامل و دست اندرکاران برگزاری همایش نسبت به برگزاری این کنگره ابراز خرسندی کردند.

حجت الاسلام دکترشاهدی با اشاره به این‌که برگزاری کنگره علامه جعفری به سفارش بزرگان فلسفه حوزه و دانشگاه بوده است، تصریح کرد: ۱۰۴ مقاله به دبیرخانه همایش رسید که با ارزیابی هیأت داوران؛ ۵۴ مقاله پذیرفته شد، ۲۷ مقاله علمی پژوهشی، ۱۷ مقاله علمی ترویجی و بقیه علمی تخصصی هستند.

مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه صنعتی سهند با اشاره به این‌که ۵ پایان نامه‌ برگزیده نیز که مرتبط با زندگانی، سیره، اندیشه‌ها، نظریات و آثار علامه جعفری بوده‌ است، مورد تجلیل قرار گرفت، گفت: «معرفت شناسی»، «فلسفه هنر»، «علم و دین» و «فلسفه حقوق بشر» چهار محور اصلی کنگره بوده است.

وی بیانات ارزشمند رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار عوامل برگزاری کنگره و حضور اندیشمندان برجسته حوزه های علمیه کشور را از جمله نکات برجسته همایش برشمرد و گفت: در روز دوم همایش مقالات برگزیده در چهار کارگاه جداگانه به صورت تخصصی با حضور اساتید برجسته ارایه شد.

حجت الاسلام دکتر شاهدی با بیان این‌که هر چه در جهت بزرگداشت مقام علمی، فقهی، اصولی، کلامی، فلسفی و عرفانی علامه جعفری تلاش شود، باز هم کم است، افزود: امیدواریم این همایش نقطه آغازی برای برپایی سلسله همایش های بزرگداشت علامه جعفری در سراسر کشور شود.

خبرگزاری رسا در تبریز،/۹۳۵/پ۲۰۲/ب۱