نشست خبری دبیر همایش ملی اخلاق علم و اخلاق حرفه ای

دکتر رحیم شاهدی رییس دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی سهند از برگزاری همایش ملی اخلاق علم و اخلاق حرفه ای در مکتب علامه طباطبایی (ره) در ۱۹ و ۲۰ آبان ماه جاری به همت مرکز مطالعات و پژوهش های علم و دین دانشگاه صنعتی سهند خبر داد.

 
nha8حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر رحیم شاهدی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: مرکز مطالعات و پژوهش‌های علم و دین دانشگاه صنعتی سهند همایش ملی اخلاق علم و اخلاق حرفه ای در مکتب علامه طباطبایی(ره) را با همکاری ۴۰ دانشگاه و مراکز حوزوی کشور در تبریز برگزار می‌کند.
وی افزود: این همایش ۱۹ و ۲۰ آبان ۱۳۹۵ در تبریز با حضور آیت الله شبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، آیت الله احمد احمدی، غلامحسین ابراهیمی دینانی و مهدی گلشنی و نماینده ولی فقیه در دانشگاه‌های کشور در تالار مصلای امام خمینی (ره) تبریز  و دانشگاه صنعتی سهند تبریز برگزار می‌شود.
دکتر شاهدی اضافه کرد: این همایش در دو بخش : ۱ـ بزرگداشت علامه طباطبایی (ره)  ۲ ـ ارائه مقاله توسط فرهیختگان حوزه و دانشگاه برگزار می شود. مرکز مطالعات و پژوهش‌های دانشگاه صنعتی سهند تبریز در راستای الگوبرداری از سیره علمی و عملی مرحوم علامه طباطبایی در حوزه اخلاق و کاربست آن در عرصه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی، شاگردپروری، آزاد اندیشی، و نیز استنباط و استخراج مطالب مربوط به اخلاق علم و فناوری، از آثار و آرای معظم له به منظور تصحیح و تنقیح علوم طبیعی و تجربی از ابعاد فرهنگ و اخلاق لائیسیته و سکولار،  همایش «اخلاق علم و اخلاق حرفه‌ای، با تأکید بر اندیشه‌های علامه طباطبایی(ره)» همراه با بزرگداشت شخصیت ایشان و با همکاری مراکز حوزوی و دانشگاهی برگزار می‌کند.
وی محورهای این همایش را اخلاق علم و فناوری و معنا و مفهوم اخلاق علم اعلام کرد و گفت: اخلاق علم به ‌عنوان یک مفهوم، دارای ابعاد (سویه‌ها) و مولفه‌ها (اجزاء و عناصر تشکیل‌ دهنده) است که بین آنها نسبتی برقرار است.
وی با بیان اینکه ۱۰۲ مقاله به دبیرخانه همایش ملی اخلاق علم و اخلاق حرفه‌ای در مکتب علامه طباطبایی (ره) رسیده بود، گفت: ۲۷ مقاله علمی و پژوهشی، ۱۸ مقاله علمی و ترویجی در این همایش ارائه و ۱۷ مقاله علمی و تخصصی به صورت پوستر ارائه می‌شود.
دکتر شاهدی اضافه کرد: هفت مقاله از دانشگاه‌های استان آذربایجان شرقی و بقیه از دانشگاه‌های کشور از جمله قم، تهران و مشهد و سایر دانشگاه‌ها به دبیرخانه این همایش رسیده است.
رئیس دفتر نهاد مقام معظم رهبری دانشگاه صنعتی سهند با بیان اینکه ۱۰ شاگرد علامه طباطبایی در انقلاب اسلامی به شهادت رسیده و ۱۵ مرجع تقلید از جمله مقام معظم رهبری از شاگردان ایشان هستند، گفت: یکی از شخصیت‌های برجسته‌ای که تبلور اخلاق و عرفان ناب اسلامی بوده و به سان خورشید عالم تاب بر آسمان فضایل می درخشد، مرحوم علامه طباطبایی است، بی شک، این شخصیت بی‌نظیر آثار کم نظیری خلق کرده است که کشف ابعاد آن و نیل به عمق و ژرفای آن نیازمند گذشت زمان و عزم محققان ژرف اندیش و جامع‌نگر است.
لازم به ذکر است بخش اول همایش بزرگداشت علامه طباطبایی (ره) روز چهارشنبه مورخ ۱۹ آبان ماه ساعت ۸ صبح در مصلای تبریز و بخش دوم همایش روز پنج شنبه مورخ ۲۰ آبان ماه از ساعت ۸:۳۰ صبح در دانشگاه صنعتی سهند برگزار خواهد شد.
http://asanews.ir/wp-content/uploads/2016/11/nha7.jpg

http://asanews.ir/wp-content/uploads/2016/11/nha5.jpg
http://asanews.ir/wp-content/uploads/2016/11/nha2.jpg