فراخوان اولین دوره انتخاب رساله ها و پایان نامه های برتر در زمینه اندیشه های علامه جعفری(ره)

فراخوان اولین دوره انتخاب رساله ها و پایان نامه های برتر در زمینه اندیشه های علامه جعفری(ره)

دانشگاه هنر اسلامی تبریز و مرکز مطالعات و پژوهش های علم و دین دانشگاه صنعتی سهند با هدف تشویق اساتید، محققین و دانشجویان برای پرداختن به موضوع تبیین و ترویج اندیشه های علامه جعفری(ره) همزمان با برگزاری همایش ملی «اندیشه های فلسفی علامه جعفری(ره)» از رساله‌ها و پایان‌نامه‌های برتر و مرتبط، پس از داوری با اهدای جوایز نقدی قدردانی به عمل می آورد.

بر این اساس از آن دسته از دانش آموختگان مقاطع مختلف کارشناسی ارشد و دکتری و معادل حوزوی واجد شرایط که موضوع رساله و پایان نامه آنها در زمینه اندیشه های علامه جعفری است و مایلند رساله یا پایان نامه آنان در دبیرخانه همایش مورد ارزیابی قرار گیرد، تقاضا می‌شود از طریق این سامانه ، ثبت نام و آمادگی خویش را اعلام نمایند. لازم به ذکر است در این فراخوان، رساله ها و پایان نامه هایی که حداکثر تا ۹۶/۶/۱۵ به دبیرخانه ارسال شوند، در فرآیند داوری قرار خواهند گرفت. رساله ها و پایان نامه هایی که در فرآیند داوری اولیه مورد پذیرش قرار گیرند، در نمایشگاهی که در روز برگزاری همایش برپا خواهد شد، در معرض دید شرکت کنندگان قرار خواهند گرفت. از صاحبان رساله ها و پایان نامه هایی که در فرآیند داوری نهایی به عنوان برتر انتخاب شوند در روز برگزاری کنفرانس مورخه  ۹۶/۸/۲۴، با اهدای جوایز نقدی قدردانی بعمل خواهد آمد. ضمناً دبیرخانه همایش بزرگداشت مرحوم علامه جعفری این آمادگی را خواهد داشت که در صورت رضایت صاحبان آثار برتر آنها را در مجموعه ای منسجم و به صورت موضوعی چاپ نماید.

شرایط پذیرش :

  • موضوع پایان نامه حداقل با یکی از محورهای زیر ارتباط داشته باشد :

الف. اندیشه های فلسفی علامه جعفری(ره) :

  1. معرفت شناسی
  2. انسان شناسی
  3. فلسفه هنر
  4. مبانی فلسفی هنر اسلامی
  5. فلسفه حقوق بشر
  6. نقد و بررسی فلسفه غرب
  • هنر اسلامی در اندیشه علامه جعفری(ره) :
  1. معنا و مفهوم هنر اسلامی
  2. اخلاق اسلامی و هنر متعالی
  3. نقش هنر در تمدن نوین اسلامی
  4. تطبیق آرای علامه جعفری با سایر اندیشمندان مسلمان در باب هنر
  5. وجوه هنری و زیبایی شناختی در تفسیر نهج البلاغه و شرح مثنوی معنوی مولانا
  6. هنر اسلامی ؛ چالش ها و راه کارها
  • چکیده پایان نامه ها به صورتی تهیه شوند که قابلیت داوری اولیه را داشته باشند. چکیده پایان نامه حد اقل در دو صفحه و ۷۰۰ کلمه شامل موضوع رساله، سوال اصلی، فرضیه، عناوین بخش ها و جمع بندی نهایی و سایر توضیحات مربوطه دربر گیرد.
  • ارائه گواهی معتبر از دانشگاه محل تحصیل مبنی بر تایید تاریخ دفاع و نمره پایان نامه و پایان‌نامه‌های طلاب علوم دینی به شرط ارائه مدرک تعیین سطح پذیرفته می شوند.
  • عدم چاپ پایان نامه به صورت کتاب

تذکر : ارسال چکیده آثار تا مورخه ۹۶/۴/۳۱ و در صورت پذیرفته شدن ارسال اصل پایاننامه و یا رساله علمی  تا مورخه  ۹۶/۶/۱۵ از طریق سایت همایش به نشانی     honar.elmvadin.ir می باشد.

نشانی دبیرخانه: دانشگاه هنر اسلامی تبریز و مرکز مطالعات و پژوهش های علم و دین دانشگاه صنعتی سهند

تلفن : ۰۴۱۳۳۴۵۹۰۰۹             فکس : ۰۴۱۳۳۴۴۴۳۰۷           کد پستی : ۵۳۳۱۸۱۱۱۱۱

پایگاه اینترنتی : honar.elmvadin.ir                         پست الکترونیکی :info@elmvadin.ir