علامه طباطبایی، طعم خوش حقایق عرفانی را چشیده بود

 نشست علمی تأملی پیرامون نظریه ادراکات اعتباری علامه طباطبایی «در قالب ششمین ویژه برنامه‌های بزرگداشت علامه طباطبایی (رحمه الله علیه)»با همکاری مجمع عالی حکمت اسلامی شعبه تبریز و  مرکز مطالعات علم و دین دانشگاه صنعتی سهند تبریز روز چهارشنبه ۹۹/۸/۲۱ برگزار گردید.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که رویکرد عقلانی و تفکر و تأمل در مسائل مختلف، از شاخصه‏‌های بارز علامه طباطبایی است، افزود: علامه، با همراه کردن عرفان نظری و عملی، طعم خوش حقایق عرفانی را چشیده بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در وبینار بزرگداشت علامه طباطبایی، اظهار کرد: عظمت علمی علامه، دارای ابعاد مختلف شناخته شده و گاه ناشناخته، حتی در مجامع علمی است.

وی با تاکید بر این‌که عظمت علمی علامه در مباحث تفسیری و فلسفی موجب شده تا تبحر ایشان در سایر علوم تحت الشعاع واقع شود، گفت: علامه، سالیان بسیاری از عمر خویش را صرف فراگیری فقه و اصول کرد و در طول زندگی پربرکت خود، همواره پاسخگوی پرسش‌ جوانان بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به این‌که بینش علامه و شناخت مقتضیات زمان و مکان را می‌شود در آثار ایشان دید، ادامه داد: یکی از نوآوری‌های مهم علامه طباطبایی در فلسفه، نظریه ادراکات اعتباریه بوده و این نظریه در بعد معرفت شناسی، می‌تواند بر بسیاری از مسائل در علوم مختلف تاثیری عمیق بگذارد.

وی در مورد نظریه ادراکات اعتباریه علامه طباطبایی، بیان کرد: این نظریه را از حیث تاثیرگذاری بر مسائل مختلف با نظریه حرکت جوهری ملاصدرا مقایسه می‌کنند.

وبینار علمی تأملی پیرامون نظریه ادراکات اعتباری علامه طباطبایی «بزرگداشت علامه طباطبایی (ره)» با حضور و سخنرانی نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز برگزار شد.