عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی: علامه جعفرى مصداق بارز علم توأم با عمل بود

حجه الاسلام دکتر احمدى در مراسم اختتامیه همایش علامه جعفرى با اشاره به اینکه علامه جعفری در مقام علم و عمل حرفی برای گفتن داشت گفت: ایشان از نظر علمی در جاهایی پا گذاشت که ورای تفکر عارفان و فیلسوفان بود.

وی با بیان اینکه در آثار دینی هنر نهفته است افزود: قرآن کریم، دعای کمیل، مناجات خمس‌عشر ببینید همه‌اش نظم و حساب و کتاب است چراکه مضامین دینی و دعاها اگر دلنشینی کلام و زیبایی نباشد، جا نمی‌افتد و از زبان هنر برای بیان مطالب بهره برده شده که علامه نیز در آثار خود فلسفه هنر و بهره‌گیری از آن در عرصه دینی را تبیین کرده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه ترویج افکار و اندیشه‌های علامه جعفری مغفول واقع شده است گفت: کتب علامه جعفری میراث بزرگی است که وقتی در خارج از کشور ارائه می‌شد، بسیاری از خارجی‌ها در مورد مسائل مطرح شده در این کتب تعجب می‌کردند و تحسین می‌کردند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه غربی‌ها بیشتر به مفاخر خود ارزش قائل می‌شوند تصریح کرد: غربی‌ها از مفاخر خود چندین میلیون نسخه کتاب و مطالب مختلف منتشر می‌کنند تا زنده بمانند ولی مفاخر ما فراموش می‌شوند که باید زنده نگه داشته و به عنوان الگو به نسل‌های مختلف معرفی شوند.

دکتر احمدی با بیان اینکه از نظر علمی استاد ذهن بسیار فعالی داشت خاطر نشان کرد: علامه جعفری آنقدر متواضع بود که شاگردانش اگر انتقاداتی می‌کردند، تشکر می‌کرد برخلاف برخی که برآشفته می‌شوند.

وی با اشاره به خصوصیات اخلاقی علامه جعفری اظهار کرد: ایشان ذره‌ای تکبر نداشت، نمونه بارز اخلاق، بزرگواری و کرامت بود که با عملش تدریس می‌کرد لذا باید یاد و خاطر این اندیشمند و علامه بزرگ زنده نگه داشته شود و اندیشه‌ها و آثار این علامه بیش از پیش ترویج شود.