حجت الاسلام احمدی: در اندیشه علامه طباطبایی همه چیز به خدا ختم می شد

 

حجت الاسلام و المسلمین احمد حمدی گفت: علامه طباطبایی (ره) با تربیت شاگردان به صورت یک انسان واقعی با اعمال خود این درس را به ما یاد داد

حجت الاسلام و المسلمین احمد حمدی گفت: علامه طباطبایی (ره) با تربیت شاگردان به صورت یک انسان واقعی با اعمال خود این درس را به ما یاد داد.

وی با بیان این مطلب در همایش ملی «اخلاق علم و اخلاق حرفه‌ای در مکتب علامه طباطبایی» در تبریز، افزود: من ۲۰ سال شاگرد علامه طباطبایی (ره)  بوده‌ام و وی همه چیز را به خداوند خلاصه می‌کرد و تمام هستی به صورت یک دست و یکپارچه را در این کلمه عنوان می‌کرد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: ظاهر و باطن مد نظر علامه طباطبایی (ره) به خداوند ختم می‌شد، گفت: منظور از ظاهر و باطن همه چیزهای محیط بوده که بعضا ما درک نمی‎کنیم.
رئیس سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه ها گفت:  علامه طباطبایی (ره) شاگردان خود و سایر انسان‌ها را امانت خداوند بر روی زمین دانسته تا رسالت خود را انجام دهند و بر این وظیفه اشراف داشته باشند.
وی افزود: با توجه به اینکه علامه از نظر اعتقادی و جهان‌بینی اسلامی در مقام بالایی قرار داشت از این رو در مقابل مخالفان با قدرت ایستاده و تردید را به یقین تبدیل می‌کردند.
دکتر احمد احمدی ادامه داد: با جمع‌بندی اندیشه‌های علامه، اندیشه‌ها و تفکرات افرادی مانند هگل و کارکسیسم ریشه‌کن می‌شود.
منبع: مهر