تشکر حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز از دانشگاه صنعتی سهند

حجت‌الاسلام و‌المسلمین سیدمحمدعلی آل‌‌هاشم در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به اینکه بیانیه گام دوم انقلاب در آستانه دهه پنجم انقلاب اسلامی، یک بیانیه راهبردی و تاریخ ساز است، اظهار داشت: نکات قابل بررسی و تامل در این بیانیه فراوان است که از آن جمله می‌توان به نگاه واقع بینانه نسبت به نقاط قوت و ضعف انقلاب اسلامی و امید و خوش بینی نسبت به آینده را برشمرد که روح این بیانیه را شامل می‌شود.

وی افزود: مقام معظم رهبری، انقلاب اسلامی را نه متعلق به ایران بلکه انقلابی با شعارهای جهانی می‌دانند و در آستانه دهه پنجم به قدرت منطقه‌ای ایران اشاره می‌کنند.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه ایشان در این بیانیه با نگاهی منطقی، منصفانه و توام با ریشه یابی در ارتباط با کاستی‌ها و نقاط ضعف صحبت می‌کنند، خاطرنشان کرد: وجه دیگر بیانیه مقام معظم رهبری تاکید بر اخلاق و معنویت گرایی در انقلاب اسلامی است و نکته مهم دیگر از نظر معظم له، تبدیل ایران به ابرتمدن نوین اسلامی که واجد خصوصیات و مشی سیاسی متفاوت است.

وی با اشاره به اینکه جوانان مخاطب اصلی این بیانیه هستند، ادامه داد: علت این موضوع اعتماد ایشان به جوانان، خلاقیت و برجستگی عنصر انقلابی گری در ایشان است و باید بدانیم که تنها راه نجات کشور اعتماد به جوانان و سپردن امور به ایشان در کنار استفاده از تجربه دیگر مسئولین است.

‌آل‌هاشم با اشاره به دیدار مردم آذربایجان شرقی با مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: معظم له در بیاناتشان ابراز امیدواری کردند که مردم تبریز و آذربایجان در تحقق و عمل به بیانیه گام دوم انقلاب پیشتاز باشند و خوشبختانه در این راستا حرکت‌هایی در دانشگاه صنعتی سهند و دانشگاه تبریز آغاز شده که بنده از این مسئله تشکر می‌کنم.